Zowel de berline als de break (Grandtour) krijgen hetzelfde nieuwe gezicht. Ook het radiatorrooster wijzigt van vorm, en lijkt dankzij een handig ingewerkt streepje chroom diep door te lopen. De Laguna wint hierdoor aan karakter.
Voor het eerst zal Renault de – overigens schitterende – 4Control vierwielsturing ook op kleinere motoren aanbieden, in dit geval de 2.0 dCi 130 (pk) en de 2.0 dCi 150 (pk) turbodiesels. De kleinste turbodiesel – 1.5 dCi 110 – ziet bovendien zijn gemiddelde CO2-uitstoot zakken van 125 gr/km naar 120 gr/km. Nog niet van het niveau van de BMW 320d ED-edition (109 gr/km), maar toch al een verbetering.
Renault houdt in het Belgische gamma nog slechts één benzinemotor over, een 2.0. De dieselmotoren gaan van 110 pk tot 180 pk. De benzine Laguna start aan 24.950 euro, de goedkoopste diesel kost 25.450 euro. Bij de Grandtour wordt dat respectievelijk 25.950 euro en 26.450 euro. Opvallend, de benzine is goedkoper geworden, de diesel duurder.