In elk geval, dat lijkt toch de intentie van Renault te zijn. Al ontgaan de verschillende denkpistes ons. De elektrische mogelijkheden ontdekken? Dat stadion zijn we intussen toch al even voorbij, niet? Aerodynamische oplossingen? De mobiele luchthappers op de motorkap zijn effectief wel een leuk idee, maar is dat de grote volgende stap? Nee, we zien het echt niet…
Kunst omwille van de kunst
Wel kunnen we bevestigen dat Renault een zeer aantrekkelijke lijn voor de toekomst in de pijplijn heeft zitten. Renault lijkt ook klaar om de volgende stap te zetten in de lichtsignatuur, door ook het logo te doen schijnen. Al willen we ook hier niet te lang naar de zin zoeken.
De Renault Trezor concept is wel ronduit prachtig, een indrukwekkend stijloefening. Het mag dan wel kunst omwille van de kunst zijn, maar het esthetenoog wordt hier echt verwend. Doet het er toe dat zijn twee batterijen zo geplaatst zijn dat er een perfecte gewichtsverdeling optreedt? Of dat hij een elektrische motor heeft met 350 pk? Of dat zijn energierecuperatiesysteem geïnspireerd is op dat van de Formule E. We koesteren weinig hoop dat we snel een grote GT coupé zullen zien die geïnspireerd is op de Trezor. Weinig kans dat een complex scharniersysteem zoals dit het binnen 10 jaar tot in de productie kan schoppen.
Maar goed, dan zijn we Renaults designchef Lauren van den Acker maar dankbaar dat hij ons toch dit mooie moment heeft geschonken.