Dat hij luxueus is, dat viel te verwachten. We willen het hier dan ook vooral over die aspecten hebben die maken dat de Rolls-Royce Cullinan geen SUV als de anderen is.
Voor archeologen
Om het cocooning-gehalte van de cabine op een klassiek Rolls-Royce-niveau te houden, zal het mogelijk zijn om een fysieke afscheiding te plaatsen tussen de zitplaatsen achteraan en de koffer. Wat volgens ons een primeur is voor deze klasse. Evengoed zal je voor een meer klassieke opstelling kunnen kiezen, zelfs met neerklapbare achterbank. Die komt zo voor het eerst in Rolls-Royces aanbod. In de Cullinan kan de koffer zo groeien van 560 liter naar 1.930 liter, met een maximale laaddiepte van 2,24 meter. Om naar de Ikea te gaan? Neen toch, we zijn hier niet bij VW. Maar eerder om ‘een Mark Rothko van de kunstgalerie mee te kunnen nemen, of het jongste kunststuk dat je bij opgravingen hebt aangetroffen.’ Ook goed…
In het veld
De Rolls
We hebben nog maar net een niet alledaagse ervaring achter de rug in de Mercedes G-klasse, maar dit belooft nog van een andere orde te zijn. Hopelijk kunnen we snel testen.