Het recept is steeds hetzelfde. In dit geval zoek je een oude Porsche 964, mag afgetrapt zijn, naar de workshop van Rob Dickinson in Los Angeles. Vervolgens laat hij zijn magie op de oude los, met dit als resultaat.
Tot 10 maanden werk
De inspiratie komt steeds van de 911’s uit de jaren ’60 en ’70. Maar dan op een moderne manier geïnterpreteerd en met een vakmanschap dat zijn gelijke niet kent. De donor 911 wordt volledig op punt gesteld en aangepakt. Een transformatie neemt gemiddeld 8 tot 10 maanden in beslag. Singer heeft sinds 2008 een veertigtal 911’s getransformeerd.
Naar 4.0 liter
De twee nieuwe modellen die Singer in Amelia Island voorstelde, dragen de namen van staten: North Carolina en Florida. In het geval van de North Carolina kijk je eigenlijk naar een Porsche uit 1990, waarvan Singer de motor vergrootte naar 4.0 liter. Het bredere koetswerk bestaat uit carbon panelen, met Brembo remmen en Ohlins ophanging. Hetzelfde recept geldt voor de ‘Hemingway blauwe’ Florida. De verschillen tussen beide zijn het duidelijkst in het interieur: vier zwarte lederen touringstoelen in de North Carolina, twee sportstoelen in de Florida.
Ook de prijs zal een benadering zijn van de ‘best of the best’ filosofie van Singer. Officiële mededelingen zijn er niet daarover. In elk geval, moesten wij voldoende middelen hebben, we stonden al lang op de stoep van Singer Vehicle Design met een cheque te zwaaien.