SsangYong is zonder het twijfel het merk met de moeilijkst uitspreekbare en correct spelbare naam op de Belgische automarkt. De lancering nam heel wat tijd in beslag, maar intussen wat iedereen wel dat SsangYong geen Oosterse vechtsport of een wokrecept, maar een automerk is. Anno 2017 mag gesteld worden dat de doorbraak van SsangYong een feit is met een steeds overtuigender aanbod van degelijke en betaalbare terreinwagens en crossovers. Vooral de komst van de Tivoli gaf SsangYong een ferme push om er echt “bij te horen”, en de Koreanen gingen op dat elan door met de lancering van de XLV in 2016. Beide crossovers zijn zeer nauw met elkaar verwant en delen dezelfde technische basis. Eigenlijk is de XLV vooral een maatje groter, zoals zijn naam al aangeeft, met voornamelijk meer kofferruimte als bonus.
Nieuwe diesel
Verder staan op de SsangYong-stand nog de Rodius monovolume, de Rexton terreinwagen en de Action Sports pick-up die allen door de nieuwe 178 pk sterke 2,2 liter turbodiesel worden aangedreven.
De Action Sports gaat in 2017 zelfs resoluut de sportieve toer op met een eigen merkencup in het Belgisch kampioenschap rallycross. Daarmee levert de Belgische invoerder een dubbele primeur. Eerst en vooral met het debuut in de nationale autosport. En ten tweede zag men op de rallycrosscircuits nog nooit eerder een pick-up racen.