Jawel, de Suzuki Jimny gaat al 20 jaar mee. De kleinste 4x4 was een blijvertje in het autolandschap. Een echte 4x4 ook, geen SUV die zich vastrijdt op een molshoop. We spreken uit ervaring, de Suzuki Jimny is een echte offroader die niet veel hoeft onder te doen voor een Land Rover Defender of een Jeep Wrangler.
Weinig info, wel al een aanwijzing
Suzuki houdt nog even de technische details voor zich. We moeten ons voorlopig tevreden stellen met deze beelden, en verder is het wachten op de officiële voorstelling op 5 juli. We kunnen dus alleen maar samen met u zien hoe de Suzuki Jimny zijn rondere vormen heeft afgezworen. In ruil krijgt hij een design dat meer doet denken aan de eerste kleine 4x4’s van Suzuki uit de jaren ’70. Wat afmetingen en binnenruimte betreft zal er maar weinig verschillen, zoals we in deze beelden kunnen zien. Maar het interieur krijgt wel een iets hedendaagser design en zelfs een multimediasysteem met aanraakscherm.
De vraag die op ieders lippen brandt: blijft de Suzuki Jimny wel een echte 4x4? Ook dat wordt wachten tot 5 juli, maar Suzuki geeft wel al een heel duidelijke hint: hij heeft een ladderchassis, wat eigenlijk wel synoniem staat voor een serieuze offroader.
Wat ons betreft zal de nieuwe Suzuki Jimny dus vooral voortbouwen op zijn klassieke reputatie. Maar zal hij daar ook het leuke weggedrag op asfalt aan weten te koppelen dat Suzuki’s zo typeert tegenwoordig? We hopen het snel te weten te komen.