Dit jaar is er niet één, maar twee grote nieuwigheden op de stand van Suzuki, en zelfs meer voor wie zich de moeite getroost om onder de motorkap te neuzen. De eerste, dat is de Suzuki Vitara S. Zoals zijn naam doet uitschijnen is dit de sportieve versie van de Vitara. Aan aangename ontdekking, zoals we enkele weken geleden nog zelf mochten ondervinden. Hij maakte ook duidelijk dat Suzuki een bijzonder talent heeft om knappe motoren te ontwikkelen.
Baleno
De andere nieuwigheid bevestigt die indruk alleen maar. De nieuwe compacte Suzuki belooft de ster van de stand te worden. We geven toe, wat design betreft lijkt Suzuki nog naarstig op zoek naar de goede richting. Maar de Baleno heeft wel twee uitstekende vernieuwingen te bieden op mechanisch vlak. Zo is er de nieuwe driecilinder turbobenzine, de eerste van deze soort sinds Suzuki de Capuccino naar Europa stuurde. En daarnaast is er de eerste soft hybride ooit van Suzuki.
Zeventiende deelname aan het Salon
Het volledige gamma gaan we hier niet opsommen, maar we maken wel uitzondering voor een opmerkelijke aanwezige die al aan zijn zeventiende deelname aan het Brussels Salon toe is. Zonder nog een greintje publiciteit weet hij nog steeds meer dan 1.000 kopers per jaar te charmeren. We hebben het over de onverwoestbare Suzuki Jimny. De Land Rover Defender mag dan een legende zijn, maar de Jimny is op zijn eigen manier aan een even fraaie geschiedschrijving bezig.