Natuurlijk, Toyota heeft de Land Cruiser steeds verjongd en gemoderniseerd. In tegenstelling tot de Defender vallen een huidige Land Cruiser en de eerste generatie absoluut niet met elkaar te vergelijken.
Voor het nieuwe modeljaar blijft Toyota van het uiterlijk weg, maar zijn de motoren verbeterd. De 2.8 D-4D viercilinder ziet zo zijn officiële CO2-uitstoot onder 200 gram/km zakken. Met driedeurs wordt dat 190 gr/km, met vijfdeurs 194 gr/km. De nieuwe diesel met common rail is een Euro 6-motor, hij haalt 177 pk bij 3.400 opm. Bovendien is zijn koppel van 420 Nm beschikbaar tussen 1.400 en 2.400 opm met de manuele zesbak. De zestrapsautomaat krijgt zelfs 450 Nm, maar dan tussen 1.600 en 2.400 opm. Met het grote koetswerk geeft Toyota een gemiddeld verbruik op van 7,4 l/100 km.
Alleen in Frankrijk
De 4.0 V6 benzine wordt niet in België aangeboden, maar wel in Frankrijk. Met 280 pk heeft hij wel wat in de pap te brokken. Met de update komen ook nieuwe multimediasystemen. Zo heeft Toyota Touch2 nu ook een mirror link met smartphones. De Belgische prijzen zijn nog niet bekend. In Frankrijk start de kleine Land Cruiser aan 37.000 euro, de grote aan 39.700 euro. Bij ons liggen de prijzen traditioneel iets lager.