Een coupé van 6 meter, vleugeldeuren, slechts twee zitplaatsen… Moest Cruella de Vil haar volgende dienstwagen kiezen, deze stond hoog op haar lijstje.
4 elektrische motoren voor 750 pk
Mercedes lijkt klaar om te tonen dat er nog meer leven in Maybach zit dan alleen maar in subliem luxueuze S-klasses te voorzien. Met zijn 5,7 meter lengte ridiculiseert deze Mercedes-Maybach alle gekende afmetingen en grijpt hij terug naar de oeverloos lange motorkappen van weleer.
Daaronder gaat geen V12 schuil, maar een elektrische aandrijving. Die verloopt via 4 motoren die in totaal 750 pk leveren en effectief in vierwielaandrijving voorzien.
In navolging van Tesla gebruikt de Mercedes-Maybach de bodemplaat tussen de wielen om batterijen in te proppen. Zo kan deze coupé een capaciteit van 80 kWh voorleggen, en ongeveer 500 kilometer ver rijden. Hij heeft geen 4 seconden nodig om 100 km/u te halen en een top van 250 km/u is mogelijk. Dankzij een nieuw laadsysteem via de CCS standaard, kan hij laden aan liefst 350 kW. Daarmee heb je in vijf minuten genoeg stroom getankt om 100 kilometer ver te rijden.
Vleugeldeuren
Natuurlijk, vleugeldeuren. Past volledig bij zijn waanzinnige stijl. Daarachter beland je in een hi-tech universum, waar alleen het stuur en de twee tellers bekend overkomen. Maar bijvoorbeeld zijn ruit is één groot transparant projectiescherm waar je met handbewegingen door de menu’s bladert. Bij Rolls-Royce en Bentley zijn ze vast niet helemaal gerust.