Wie een gefacelifte Golf van de vorige wil onderscheiden, zal toch vooral hopen dat hij het nieuwe Turmeric Yellow er als weggever bij krijgt. Want dat is eigenlijk de meest zichtbare ‘clue’. Terwijl de bumpers toch lichtjes anders zijn en hij zowel vooraan (optie) als achteraan (standaard) over led-licht beschikt. Dan moet je toch al een arendsoog hebben.
Virtual cockpit
Het interieur wordt verrijkt met het virtuele dashboard (Active Info Display) die VW al eerder introduceerde in de Passat en de Tiguan. Hierdoor kan je zelf het infodisplay van 12,3 duim groot naar smaak indelen. Het display van het centrale scherm groeit naar 9,2 duim en beschikt over een vernieuwde bediening van het multimediasysteem. Daarbij kan je ook een aantal functies bedienen via eenvoudige handbewegingen, zonder het scherm aan te raken. Ja, daarmee komt de Golf op hetzelfde niveau als de BMW 7-serie.
Logo & radar
Het logo vooraan heeft voortaan meer dan alleen een esthetische functie, het biedt ook onderdak aan de nieuwe radar die semi-autonoom rijden in fileverkeer mogelijk maakt. Ook al wat nodig is voor de noodremassistentie, vind je daar. De Park Assist krijgt er een Trailer Assist bij die de parkeermanoeuvres kan overnemen met een aanhangwagen of een caravan achter de auto.
1.5 TSI
Onder de motorkap vinden we een nieuwe 1.5 TSI