Deze concept meet meer dan 5 meter in de lengte en heeft een wielbasis van meer dan 3 meter. Dat maakt hem niet alleen ideaal voor de Chinese markt, waar plaats achteraan een cruciaal verkoopsargument is, maar hij lijkt ook de aankondiging van een nieuwe luxe-VW.
Zoals de Audi A7
Je hoeft dus niet veel moeite te doen om in de VW C Coupé GTE Concept een toekomstige vervanger te zien van de Phaeton. Wanneer dat het geval is, dan krijgt die opvolger in elk geval een veel atletischer lichaam. Deze concept sluit meer aan bij een vierdeurs coupé zoals de Audi A7 Sportback, dan bij een klassieke limousine. Wat er ook van is, de nieuwe lijn die de Passat presenteerde wordt duidelijk doorgetrokken. Het huwelijk tussen classicisme en agressiviteit is hier nog beter gelukt.
GTE, de nieuwe letters
Gedurende jaren hebben we VW geassocieerd aan TDI en GTI. Vooral TDI zal een stuk minder gebruikt worden in de toekomst, want de letters die de toekomst van Volkswagen bepalen zijn deze: GTE. Meer dan alleen een concept, verbergt deze C Coupé ook een nieuwe techniek. VW heeft het hier over een benzinemotor met 210 pk, en een elektrische motor met 245 pk. 0-100 kan in 8,6 seconden, en hij raakt 50 kilometer ver op elektrische kracht alleen. De officiële CO2-uitstoot bedraagt 55 gr/km. Dat lijken ons bijzonder realistische cijfers voor een concept. Benieuwd of we in Frankfurt in september een nieuwe Phaeton te zien krijgen met deze motor.