Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: VW Polo – Zeg maar bijna-Golf

Hij is bijna zo lang als de VW Golf uit 1997, en beschikt over bijna alle technologie uit de Golf. De nieuwe VW Polo is dan ook meer een bijna-Golf.

De zesde generatie van de VW Polo is klaar. Daarmee zet VW meer dan ooit in op technologie die bij andere merken (nog) niet beschikbaar is in deze klasse: adaptieve cruise-control met automatische rem- en vertrekfunctie, led-koplampen en een digitaal dashboard. Allemaal opties natuurlijk, maar ze zijn wel te verkrijgen.

7 cm breder

De nieuwe VW Polo is met 4,05 meter bijna 10 centimeter langer dan de vorige Polo en nog maar 9 centimeter korter dan de Golf was in 1997. Maar de wielbasis in de nieuwe Polo (2,56 meter) is bijvoorbeeld wel langer, wat de Polo ruimer maakt dan een Golf van 20 jaar geleden. Met 351 liter is zijn koffer ook flink gegroeid. De Polo werd ook 7 centimeter breder (1,75 meter), wat eveneens meer ruimte geeft.

GTI met 200 pk

De nieuwe Polo komt nog dit jaar op de markt, met meteen een rijk gamma aan motoren. De 1.0 MPI driecilinder met 65 pk is de basismotor bij de benzines, waar ook nog de 1.5 TSI met 150 pk op het programma staat, net als een 1.0 turbo op aardgas, met 90 pk. We zien ook 1.6 TDI-diesel met vijfversnellingsbakken, met 80 pk of 95 pk. Die laatste kan ook de DSG7 krijgen.

Topper wordt de Polo GTI met een 2.0 TSI met 200 pk, die sneller belooft te zijn dan de vorige met de 1.8 turbobenzine met 192 pk. VW geeft in Duitsland een basisprijs op van net geen 13.000 euro voor de nieuwe Polo.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer