Deze concept is 5 meter lang, wat 25 centimeter korter is dan de imposante Amarok. Volkswagen laat ook al weten dat de lancering van een productieversie in Brazilië zeker is, en dat hij ook op andere markten ‘een groot potentieel’ vertoont. Met andere woorden, de kans is groot dat we hem ook aan deze kant van de Atlantische Oceaan zullen tegenkomen.
Moduleerbaar laden
Het kan nog beter. We lezen dat de productieversie uiteindelijk maar weinig zal afwijken van de concept. Wat ons doet vermoeden dat hij een interieur krijgt dat meer weg heeft van een SUV dan van een bedrijfsvoertuig, met inbegrip van een nieuw en hip multimediasysteem, digitale tellers en misschien zelfs een aanraakscherm om de airco te bedienen.
Het meest interessante gegeven steekt in de kofferbak. De laadzone kan verlengd worden dankzij een handigheidje. De afsluiting met de cabine kan opengeklapt worden, waardoor je kan laden tot aan de stoelen vooraan. Koulijders zullen wel met de buitentemperaturen moeten rekening houden. Alleen, dit is geen echt nieuw idee, op de Chevrolet Avalanche vind je dat ook al.
Wat het uiterlijk betreft is de dubbele cabine best verleidelijk, met zijn achterste raamstijl in een contrasterend kleur. Dat geeft hem een targa-effect. De foto’s maken het ook niet duidelijk, maar heeft hij een panoramisch glazen dak, of kan het dak helemaal worden weggenomen? We hopen op het tweede, en we hopen daarbij vooral dat dit wilde idee ook in productie wordt genomen.