Dat laatste is misschien nog het meest heuglijke nieuws, want voor het eerst sinds 2005 keert het DTM-kamp terug naar België. Voor de laatste DTM-manche in Zolder moeten we zelfs nog verder terug in de geschiedenis, naar 2002. De DTM-afspraak op het Limburgse asfalt was jarenlang een erg populaire afspraak op de kalender omdat ze als openingsweekend gold. Dat zal nu niet het geval zijn, de Belgische DTM-manche in 2019 staat voor het weekend van 18-19 mei gepland.
Nieuwe start
Daarbij zullen we dus normaal gezien ook twee Belgische teams in actie kunnen zien. Naast het RBM-team van Bart Mampaey, al sinds mensenheugenis verbonden aan BMW, komt ook het WRT-team aan de start, maar dan met twee Audi RS5’s. Die link hoeft niet te verbazen, het team van Vincent Vosse zet al jaren Audi R8’s in de Blancpain-reeksen, en was al enkele keren de officiële vertegenwoordiger van Audi Motorsport. “Aangezien DTM in 2019 overschakelt op 2-liter turbomotoren (in plaats van atomosferische V8’s, red) worden de kaarten opnieuw geschud voor iedereen”, zegt Vincent Vosse.
WRT blijft overigens actief in de GT-racerij, waar het zich mag verheugen op de nieuwe R8 LMS GT3. Die was op het autosalon van Parijs voor het eerst te zien. Het gaat vooral om een cosmetische update, die ook op basis van de oude racewagen kan worden gedaan. Dat kost dan 28.000 euro (excl. BTW). Een nieuwe Audi R8 LMS GT3 kost 398.000 euro (excl. BTW)