De G-klasse was de laatste nog beschikbare van de 99 stuks die Mercedes wil produceren. Hij is ook het allereerste model van de productie, die in Graz (Oostenrijk) plaastvindt. Om het onderscheid te maken met de andere Landaulets, kreeg dit witte exemplaar een Laureus-badge discreet naast de ster verwerkt. Met de Laureus-stichting helpt Mercedes kwetsbare jongeren aan sport te doen.
Veilingrecord gesneuveld
Mercedes had meer dan 300 klanten die zo’n G-klasse met Maybach-signatuur wilden. Toen duidelijk werd dat er dus nog één exemplaar op een veiling beschikbaar zou komen, leek een kleine biedoorlog in de maak. Veilinghuis Bonhams stelde nochtans de prijs bijzonder laag in, 450.000 euro voor een auto die minstens 700.000 euro kost. Al snel bleek dat er heel wat gegadigden in de zaal aanwezig waren, en blijkbaar waren ze allemaal van plan de G mee naar huis te nemen. Nadat de biedingen even bleven hangen rond 800.000 euro, kreeg de veilingmeester toch nog een tweede ronde op gang. Daarbij ging de prijs snel door het miljoen euro, waarmee de Zoute GP Sale een nieuw verkooprecord rijker was.
Uiteindelijk viel de hamer op 1,2 miljoen euro. Willy Michiels, de voormalige eigenaar van gokketen Napoleon Games, had er uiteindelijk het meest voor over om de exclusieve G-klasse aan zijn garage toe te voegen.
Enkele weken geleden mochten wij nog met de Mercedes-Maybach G650 Landaulet rijden. Hier onze indrukken.