Bij BMW lijken er twee soorten elektrische auto’s te bestaan. Enerzijds zijn er de opvallende en revolutionaire modellen, zoals de i3 destijds en de grote iX. Anderzijds heb je de klassiekere modellen met bestaand platform en design. Denk maar aan de iX3, en deze nieuwe i4 gaat dezelfde kant op.
Vierdeurscoupé
De iX3, die elektrische premium-SUV uit München heeft alleen zijn elektrotechnologie als nieuwigheid, maar de nieuwe i4 voegt een extra koetswerkvariant toe aan het gamma van de 4 Reeks. De nieuwkomer is dus een 4 Reeks Gran Coupe... met elektrokracht.
Esthetisch brengt hij dus geen verrassingen met zich mee. Het grote radiatorrooster met twee verticale openingen en de dynamische lijnen zijn dus niet nieuw. BMW geeft zijn i4 uiteraard enkele opvallend blauwe koetswerkelementen mee, zoals het hoort bij een elektrische auto.
590 kilometer
München houdt verder de lippen stijf op elkaar als het op de technische specificaties van zijn elektrische nieuwkomer aankomt. De enige informatie die wordt vrijgegeven, moet vooral de aandacht trekken. De klassieke versies pakken bijvoorbeeld uit met een rijbereik tot 590 kilometer, de M Performance-variant moet naar 100 km/u sprinten in amper 4,0 seconden, dankzij een elektromotor van 530 pk.