Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

BMW plaagt: nieuwe 2 Reeks volgens klassiek recept

BMW stuurt enkele teaserafbeeldingen van de nieuwe 2 Reeks de wereld in. Die krijgt opnieuw achterwielaandrijving en een zescilinder.

De BMW 1 Reeks stapte voor zijn nieuwe generatie over naar voorwielaandrijving, maar de aanstormende 2 Reeks houdt vast aan zijn klassieke achterwielaangedreven recept. Dat laat München weten terwijl het enkele plaagfoto’s van een goed gecamoufleerd prototype de wereld in stuurt.

BMW 2 Reeks teaser rijdend voor

De nieuwe BMW 2 Reeks zit trouwens in zijn laatste ontwikkelingsfase en maakt zich dus op voor zijn grote debuut. Dat staat gepland voor deze zomer. Op details over het ontwerp en technische specificaties is het dus nog even wachten, maar BMW wil wel al wat informatie prijsgeven. De belangrijkste informatie daarvan zal de harde kern van liefhebbers van het merk ongetwijfeld weten te plezieren.

In tegenstelling tot de 1 Reeks houdt de nieuwe 2 Reeks namelijk vast aan achterwielaandrijving. BMW streeft bovendien naar een ideale 50/50-gewichtsverdeling en heeft het koetswerk van de nieuwe 2 een flink stuk stijver gemaakt. Dynamisch rijplezier verzekerd dus, temeer omdat BMW opnieuw een zescilinder in het vooronder plant.

BMW 2 Reeks teaser rijdend achter

De voorlopige topversie wordt immers de M240i xDrive. Die gebruikt opnieuw een 3.0 zes-in-lijn met twee turbo’s, goed voor 374 pk. De M240i krijgt weliswaar geen manuele bak of achterwielaandrijving: het vermogen wordt gekanaliseerd via een achttrapsautomaat en xDrive-vierwielaandrijving. Of er ook nu weer een M2 komt, heeft BMW nog niet bevestigd.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer