De BMW 1 Reeks stapte voor zijn nieuwe generatie over naar voorwielaandrijving, maar de aanstormende 2 Reeks houdt vast aan zijn klassieke achterwielaangedreven recept. Dat laat München weten terwijl het enkele plaagfoto’s van een goed gecamoufleerd prototype de wereld in stuurt.
De nieuwe BMW 2 Reeks zit trouwens in zijn laatste ontwikkelingsfase en maakt zich dus op voor zijn grote debuut. Dat staat gepland voor deze zomer. Op details over het ontwerp en technische specificaties is het dus nog even wachten, maar BMW wil wel al wat informatie prijsgeven. De belangrijkste informatie daarvan zal de harde kern van liefhebbers van het merk ongetwijfeld weten te plezieren.
In tegenstelling tot de 1 Reeks houdt de nieuwe 2 Reeks namelijk vast aan achterwielaandrijving. BMW streeft bovendien naar een ideale 50/50-gewichtsverdeling en heeft het koetswerk van de nieuwe 2 een flink stuk stijver gemaakt. Dynamisch rijplezier verzekerd dus, temeer omdat BMW opnieuw een zescilinder in het vooronder plant.
De voorlopige topversie wordt immers de M240i xDrive. Die gebruikt opnieuw een 3.0 zes-in-lijn met twee turbo’s, goed voor 374 pk. De M240i krijgt weliswaar geen manuele bak of achterwielaandrijving: het vermogen wordt gekanaliseerd via een achttrapsautomaat en xDrive-vierwielaandrijving. Of er ook nu weer een M2 komt, heeft BMW nog niet bevestigd.