Het kloppende hart van dit beest ligt natuurlijk voorin. Brabus vertrok van de 4.0 V8 uit de Mercedes-AMG GT 63 S, maar boorde de cilinderinhoud uit tot 4,5 liter. De Duitsers namen ook de turbo’s onder handen, en kwamen zo uit op een imposant vermogen van 900 pk. In theorie hoort daar ook 1.250 Nm aan koppel bij, maar Brabus besliste om de aandrijflijn toch een beetje te ontzien en het koppel te begrenzen op... 1.050 Nm.
Eveneens begrensd: de topsnelheid. De Duitsers wilden de banden immers sparen, die zowel vooraan als achteraan dat gigantische vermogen aan de grond moeten krijgen. De sprint naar 100 km/u neemt amper 2,8 seconden in beslag, en na 23,9 seconden flitst 300 km/u voorbij. Daarna gaat de Brabus Rocket 900 nog even door, voor de begrenzer bij 330 km/u ingrijpt.
Brabus paste verder nog de aerodynamica rondom de auto aan om ook bij hoge snelheden voldoende stabiliteit te garanderen. Het spoor vooraan en achteraan werd breder, wat meteen de indrukwekkende wielkasten verklaart. Vooraan zitten 21-duimsvelgen, achteraan 22-duimsexemplaren. In totaal zullen er tien gelukkige eigenaars zo’n nieuwe Brabus Rocket 900 kunnen bezitten. Vandaar de “One in Ten”.