Van alle markten thuis, de mensen van Brabus. In Bottrop verbouwen ze natuurlijk vooral Mercedes-modellen, maar af en toe wagen ze zich ook eens aan een Rolls-Royce of Porsche. Zoals de 911 Turbo S, met zijn 650 pk en 800 Nm nochtans ook al geen brave jongen. Maar voor Brabus was dat kennelijk niet genoeg: zij bouwen 25 exemplaren van de 911 Turbo S om tot de Rocket 900 R, met maar liefst 900 pk en 1.000 Nm.
Formule 1-materiaal
Hoe Brabus daarin geslaagd is? Dankzij twee nieuwe turbo’s en een volledig aangepaste uitlaatlijn uit inconel, een materiaal dat ook in de Formule 1 wordt gebruikt. Dat kolossale vermogen en koppel gaat nog steeds via de PDK-achtbak met dubbele koppeling naar de vier wielen. Een groot effect op de sprinttijden lijkt dat alvast niet te hebben: 0-100 km/u duurt 2,5 in plaats van 2,7 seconden en de topsnelheid bedraagt na de behandeling 340 in plaats van 330 km/u. Maar de sprint naar 200 km/u verloopt met 7,2 in plaats van 8,9 seconden wel al een stuk sneller.
Koolstofvezelfeestje
Een aangepaste ophanging met eigen vering en volledig instelbare schokdempers leggen het zwaartepunt daarnaast iets lager, terwijl remschijven uit koolstofvezel voor de nodige stopkracht moeten zorgen. Die zitten verborgen achter gesmede Brabus-velgen (21 duim vooraan, 22 duim achteraan), die samen met het aangepaste Widestar-koetswerk uit koolstofvezel het visuele gedeelte voor hun rekening nemen. Een aanpasbare spoilerlip en diffusor achteraan uit koolstofvezel zorgen samen met een achterspoiler uit hetzelfde materiaal voor de juiste luchtgeleiding. Never change, Brabus.