Het was CEO Stephan Winkelmann die het nieuws zelf wereldkundig maakte, tijdens een feestje voor Bugatti-eigenaars nog wel. Het merk maakt een Bugatti Chiron 300+ om de recordwagen te vieren.
Long Tail
De Bugatti 300+ zal een volledig conforme kopie zijn van de auto die recent door de grens van 490 km/u brak. Hij krijgt hetzelfde carbon koetswerk, dezelfde magnesium velgen, dezelfde motor met 1.600 pk en vooral de langere kont die van de 300+ een Bugatti Chiron Long Tail maakt. De klanten kunnen kiezen of ze hun auto net als de recordwagen willen, met slechts één stoel en een rolkooi. Of ze kunnen opteren voor twee stoelen zonder rolkooi, wat het gewicht ongeveer op hetzelfde niveau houdt. Bizar wel: Bugatti houdt eraan de 300+ te begrenzen op 440 km/u, ofwel 273 mijl per uur. In de praktijk is de Chiron 300+ dus eerder een 300-. Maar goed, laten we ons daar vooral niet in vastbijten. We zouden nog het verwijt krijgen dat we zuurpruimen zijn.
De Bugatti Chiron 300+ kost 3,5 miljoen euro, exclusief BTW. Bugatti plant 30 exemplaren, maar dat zijn er nu al maar 29. Tijdens het feestje heeft één klant ter plekke een bestelbon laten opmaken. Kijk, dat is nu eens enthousiasme.