Met de komst van de nieuwe C4 introduceerde Citroën ook een nieuwe huisstijl. Die is gebaseerd op de Cxpérience-conceptcar uit 2016 en levert een agressievere snoet op. Dat zie je onder meer aan het radiatorrooster dat overloopt in de dagrijlichten, die ver in de uithoeken staan. De Citroën C3 Aircross krijgt dezelfde familiegelijkenissen.
Volledig nieuw
Zeggen dat de C3 Aircross enkele lijntjes heeft bijgewerkt, is de reikwijdte van de facelift onderschatten. De bumpers, het radiatorrooster en de lichtblokken: alles werd vernieuwd. De dagrijlichten maken voortaan deel uit van de lichtsignatuur, en de koplampen werden fijner. Het radiatorrooster krijgt een verticaler en minder afgerond ontwerp.
Kijk je naar de achterkant, dan lijkt het alsof Citroën het volledige budget aan de voorkant heeft uitgegeven. Kortom: achteraan verandert er niets. Binnenin hetzelfde liedje, op de komst van een groter scherm voor het infotainmentscherm na. Dat is voortaan 9 duim groot. Er verschijnen ook Advanced Comfort-zetels, nieuwe opbergvakken in de middenconsole en een head-updisplay in de optielijst.