Hij ziet er alvast klassieker uit dan zijn voorganger. Net als de 5-serie, waarmee hij trouwens enkele mechanische componenten deelt, schuwt de 6 de controverse. Hij volgt geheel de meer klassieke lijn die de nieuwe 5 heeft uitgezet, met bravere vormen en meer elegantie.
Het is nog wachten op de precieze details. De lengte zou rond 4,80 meter moeten draaien, maar de wielbasis is zichtbaar toegenomen. De overhangen voor- en achteraan zijn kort gehouden, terwijl de lange motorkap kracht uitstraalt. Achteraan is het gekke kofferdesign van de voorganger in de prullenmand beland. Weinig kans dat er iemand om maalt.
Vooraan introduceert BMW voor het eerst volledige led-koplampen. Ook achteraan is het al led wat de klok slaat.
Binnen is het al luxe wat de klok slaat. Het hele interieur ademt welness. Knap leder wisselt met fijn hout af, de dakhemel (in de concept) is in alcantara afgewerkt en daarnaast spelen aluminium en piano-glanslak een duet. De instrumenten zijn lichtjes naar de bestuurder gericht.
Motoren
Over de motoren officieel nog geen nieuws, maar we kunnen raden dat het om de krachtige zes- en achtcilinders uit Beieren zal gaan. Zo denken we aan een 300 pk sterke 635d en een 306 pk krachtige 635i. Daarboven kan dan nog een 650i met 407 pk, en een M6 met de turbo V8, goed voor minstens 550 pk.
Opmerkelijk genoeg, neemt BMW eerst de 6 Cabrio in productie, net na zijn debuut komend voorjaar op het Autosalon van Detroit. In de zomer van 2011 staat de 6 Coupé gepland, terwijl de vierdeurs Gran Coupé voor 2012 voorzien is. Prijzen zijn er nog niet.