4,70 meter is deze SUV-studie, waarmee hij boven de middenklasse uitsteekt. Het kan wel zijn dat het uiteindelijke productiemodel – dat het onderstel van de DS5 zou kunnen gebruiken – finaal wat kleiner uitvalt. Maar wanneer en waar we ons aan deze Wild Rubis mogen verwachten, is nog niet bekend. We nemen aan dat hij in de DS-lijn zal debuteren – dat geven de logo’s op het radiatorrooster toch aan – en zou wel eens Citroëns speerpunt voor de Chinese markt kunnen worden.
Luxe in Europa
Het DS-verhaal is een behoorlijk succes, en verwijst ook naar de tijd toen Citroën nog echt grandeur wist uit te stralen in Europa. Lang vervlogen tijden, zoals Citroën ook nu weer met de geflopte C6 moest erkennen. Die verdween eind vorig jaar stilletjes langs de achteruitgang.
Citroën kan een commercieel succes in het hogere segment goed gebruiken, dus lijkt een nieuwe poging met de Wild Rubis en misschien ook een berlineversie van de Numéro 9 wel steek te houden. Zeker voor de Chinese markt, waar Citroën probeert voet aan de grond te krijgen. Of ze ook naar Europa kunnen komen, is minder duidelijk. (mh/sp-x)
Klik hier voor alle nieuws over het merk Citroen Wild Rubis
Klik hier en zoek uw occasie Citroen Wild Rubis tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Citroen Wild Rubis, en een selectie van tweedehandse