‘Een Lamborghini geheel voor jezelf’, dat was de visie van de Silva, de man achter de Alfa Romeo 156 en de Audi A5. Laat ons zeggen dat de Silva zich eens heeft kunnen uitleven na de nieuwe VW Golf.
Voor de cockpit ging de Italiaanse designer inspiratie zoeken bij een Apache gevechtshelikopter. Head up display en vierpuntsgordels zijn standaard. Aan boord klimmen doet denken aan instappen in een F16 of in een racewagen. Het stuur moet verwijderd worden en op het dashboard gelegd vooraleer je de benen aan boord kan hijsen. De koepel gaat elektrisch open. Er is een precieze plek voorzien waar je benen landen, vooraleer je met een bocht van 180 graden instapt.
V10
Achteraan bevindt zich een 5.2 V10 met 600 pk. Dankzij het lichte gewicht van de aluminium en carbon carrosserie, moet het ding als de brandweer gaan. De Egoista deelt de extroverte en agressieve styling die we eerder ook al in de Veneno zagen. Hij bestaat echt, maar is helaas een geschenk van en voor Lamborghini. Aandringen heeft vast geen zin. (mh/sp-x)
Klik hier voor alle nieuws over het merk Lamborghini
Klik hier en zoek uw occasie Lamborghini Egoista tussen de duizenden tweedehands auto’s.