Geen slecht woord over de Lexus GS, volgens ons wat raffinement en comfort betreft de evenknie van de Mercedes E-klasse. Toch hinkt de GS in de verkoop ver achterop bij de Duitse referentie. Daar hoopt Lexus – de luxetak van Toyota – met de nieuwe GS aan te verhelpen.
Darth Vader
Een agressievere invulling van de L-finesse designtaal geeft de LF-Gh alvast meer gezicht. Mooi? Dat is dan weer een ander verhaal. Het radiatorrooster heeft wel iets van de helm van Darth Vader.
De concept is 4,89 meter lang, staat op 20 duims-velgen en beschikt nog niet over echte zijspiegels. Om maar te zeggen dat er nog wel een en ander zal veranderen voor we over het echte productiemodel kunnen spreken.
Hybride
Het interieur belooft opnieuw luxueus te worden, met een mix tussen Japans modern en Europees klassiek. De aandrijving verloopt – zoals de ‘h’ in de aanduiding verraadt – met behulp van een hybride krachtbron. Het zou hier gaan om een V6 benzine die samen met een krachtige elektromotor 350 pk op de achterwielen kan overbrengen. Vermoedelijk mogen we ons deze herfst verwachten aan het productiemodel.