3,40 meter meet de Rocketman. Dat is 30 cm kleiner dan een nieuwe Mini Cooper, maar toch nog steeds 35 cm meer dan Issigonis’ Mini uit 1963. Maar het doel van de Rocketman is vooral aan te tonen dat klein ook nog kan in een moderne auto, en daarom koos het designteam voor een moderner ontwerp.
Dankzij de dunnere stoelen in deze concept biedt hij zowel voor- als achteraan meer plaats dan in de huidige Mini het geval is. Achteraan is dat nog steeds niet ruim, want Mini zelf spreekt over de achterste plaatsen als noodzitjes.
Zonder schakelaars
De binnenkant is uitgepuurd. Het instrumentengeheel is gebundeld in èèn centrale teller (Center Globe). Ook de retro
Dat moest ook wel, want de Rocketman moest zo licht mogelijk zijn. Onder 1.000 kg was het doel. Zo kan het verbruik volgens BMW tot 3 l/100 km beperkt blijven. Om dat te bereiken, was een hoop carbon nodig, onder meer rond het transparante dak en rond de lichten.
Duur gerief, en net dit staat de productie van de Rocketman in deze vorm in de weg. Ook zou BMW een eigen platform moeten ontwikkelen voor dit kleintje. Een leuk idee dus, maar de kans is groot dat het daarbij blijft. (red)
Klik hier voor alle nieuws over het merk Mini
Klik hier en zoek uw occasie Mini Rocketman tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Mini Rocketman, en een selectie van tweedehandse