Opel heeft duidelijk een goed designblik opengetrokken. Na eerst de Insignia en vervolgens de Astra, is ook deze Astra GTC-studie een schot in de roos. Hij meet 4,46 meter, wat er een flinke knaap van maakt. Maar de proporties kloppen en hij oogt compacter. Dat heeft hij te danken aan de beide L-lijnen op de flanken. Een lijn in geborsteld aluminium benadrukt de dakboog.
Vooraan vallen het kleinere radiatorrooster en de grotere koelopening op, samen met de led-dagrijlichten.
Stoere uitlaten
Achteraan vinden we opnieuw led-lichten terug, en onderaan vallen de stoere, trapeziumvormige uitlaten op. De 21-duimsvelgen zullen we maar als het studieaspect omschrijven. De binnenkant krijgen we voorlopig nog niet te zien, al valt daar weinig verschil met de vijfdeurs Astra te verwachten.
Deze GTC ‘Paris’ is uitgerust met een 2.0 turbo benzinemotor, voorzien van directe inspuiting en start/stop-techniek. Prestaties geeft Opel nog niet vrij, maar we mogen toch uitgaan van vlot 200 pk. Het FlexRide systeem dat de afstelling regelt, is aangepast aan de noden van een sportieve auto. Ook beschikt hij over een mechanisch sperdifferentieel tussen de voorwielen.
OPC
Opel stelt de echte GTC voor op het Salon van Genève in maart volgend jaar, de productiestart zou vlak daarna volgen. Deze GTC Paris doet in elk geval al het beste vermoeden voor de Astra GTC OPC.