Het concept grijpt terug op de Ampera, wat Opels versie van de Chevrolet Volt wordt. Een 16 kWu sterke lithium-ion batterij aan de achteras voorziet in stroom voor de elektromotor, die zelf een output heeft van 163 pk (120 kW). Voldoende vermogen om de Flextreme een top van 200 km/u te bezorgen en een 0 naar 100 km/u in 9 seconden.
De batterij heeft een reikwijdte van 60 kilometer. Vervolgens kan een 1.4 benzinemotor (72 pk) bijspringen om – zoals een generator – stroom op te wekken. Met één tank kan zo het rijbereik worden uitgebreid tot 500 kilometer. Je kan ook de batterij opladen met een stekker aan de blitz. Dit duurt 3 uur.
Glad
De carrosserie van de Flextreme is zo glad mogelijk gehouden, met onder meer camera’s in de plaats van achteruitkijkspiegels en uitschuifbare spoilers die bij hoge snelheden de turbulentie vermindert. Hij is 4,8 meter lang en nauwelijks 1,3 meter hoog. Het gevolg is een cW (luchtweerstandscoëfficiënt) van 0,22 en een gemiddeld verbruik volgens de constructeur van 1,6 l/100 km. Te bewonderen in Genève.