Er is geen enkele kans dat je ooit een 308 HDi zal verwarren met deze Peugeot 308 R Hybrid. De wielen zijn veel verder naar buiten geplaatst, de luchtinlaten hebben een XXL-formaat en vooraan heeft hij een aparte bumper. Achteraan vind je een andere spoiler en luchtuitlaten in de bumper. De dubbele kleur kennen we al uit de 308 R, maar in de Hybrid herinnert het blauw aan het Franse nationale raceblauw. Achteraan is hij matzwart.
Ook het interieur is aangepakt, met een middenconsole die naar achter doorloopt. Vier aparte kuipstoelen maken de ambiance duidelijk. De bekleding van het textiel is digitaal vervaardigd en moet gewicht uitsparen. Je vindt het stofje ook in de deurbekleding terug.
Drie motoren
Het heel aparte element van de 308 R Hybrid, een showmodel voorlopig, zijn de drie motoren. Die kunnen overigens volledig onafhankelijk van elkaar werken. De meest bekende component is de 1.6 viercilinder benzine met 270 pk. Die vindt voor de zesversnellingsbak nog een 115 pk krachtige elektrische motor. Achteraan gaat eveneens een 115 pk sterke e-motor schuil.
Alles samen komen ze aan 500 pk, en dat is voldoende om deze Peugeot in 4 seconden aan 100 te brengen. De vierwielaangedreven Peugeot 308 R Hybrid krijgt een officiële gemiddelde CO2-uitstoot van 70 gr/km opgekleefd. (mg/sp-x)