De opvolger van de Carrera GT? Hopelijk wel. Porsche getroost zich alvast de moeite om de tweezitter opnieuw te voorzien van een nobele mechaniek met race-achtergrond. De 500 pk sterke V8 achter de stoelen is namelijk te traceren tot de RS Spyder racewagen. Alsof dat nog niet genoeg is, ontwikkelen drie elektromotoren daar nog eens 220 pk bovenop.
Adembenemend snel
Met zoveel vermogen moet je niet schrikken dat de 918 Spyder in nauwelijks drie seconden aan 100 km/u staat. Zijn top bedraagt 320 km/u. Het gemiddeld verbruik kan volgens Porsche dalen in een ideaal scenario tot goed 3 l/100 km. Het is mogelijk om puur elektrisch – dus met nuluitstoot – 25 kilometer ver te rijden.
Aandrijving
De PDK dubbele koppelingsbak beheerst het vermogen voor de achteras, dat bestaat uit de V8 en één elektromotor. De andere elektromotoren drijven de voorwielen aan, al blijft de balans op achterwielaandrijving liggen.
Bewonder hem in volle glorie via dit promofilmpje.