Alleen al met zijn naam geeft Renault iets over de strategie prijs: Initiale is de benaming van de luxeversies van het merk. En Parijs… wel, dat is Parijs ja. Hij had ook Concept Place Vendôme kunnen noemen.
Espace
De Initiale Paris toont voor het eerst wat we na de Espace IV mogen verwachten, die reeds 11 jaar meegaat. Met zijn 4,85 meter lengte heeft hij ongeveer de afmetingen van de huidige Grand Espace. Toch weegt hij 250 kg minder en biedt toch nog plaats voor zeven. Op het eerste gezicht zouden we verontrust kunnen zijn over de gelijkenissen met de Vel Satis en vooral de Avantime, samen verantwoordelijk voor het compleet floppen van Renaults laatste pogingen in het luxesegment. Dit gezegd zijnde, terwijl de Vel Satis vooral ten onder ging door zijn looks, werd de Avantime genekt door een overhaaste beslissing om in productie te gaan, met serieuze afwerkingsproblemen tot gevolg.
Dat Renault het luxesegment wil bestormen met een monovolume en niet met een berline of coupé, toont aan dat ook Renault begrijpt dat de Duitse merken die markt op slot houden. Een andere kijk op het luxesegment kan dus interessant zijn, vooral omdat Nissan op die manier al andere segmenten op zijn kop heeft gezet met de Qashqai en de Juke. Bovendien is de stijl van huidig designbaas Laurens van den Acker een stuk uitdagender dan die van zijn voorganger Patrick Le Quément. Afspraak in 2014, indien alles goed gaat. (LZ)
Klik hier voor alle nieuws over het merk Renault
Klik hier en zoek uw occasie Renault Initiale Paris tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Renault Initiale Paris, en een selectie van tweedehandse Renault’s.