Wie hoopte op een Cupra Ateca met stekker is er aan voor de moeite. Want de opgefriste versie blijft vasthouden aan de klassieke verbrandingsmotor. Dat 2-liter grote blok met vier cilinders zet benzine om naar 300 pk en 400 Nm koppel. Kracht die via een 7-trapsautomaat naar de vier wielen mag.
Letterlijke facelift
Tot dusver geen nieuwigheden onder de zon. Want met een sprint van 4.9 seconden naar de honderd en een top van 247 km/u blijven de prestaties identiek. De facelift is dan ook letterlijk… een facelift!
Zo paste Cupra het gehele front aan de van de Ateca. Van koplamp, over grille tot koelsleuf onderaan. Waarmee meteen ook het gehele designbudget opgesoupeerd was, want de achterkant gaat ongewijzigd door het leven.
Meer scherm
Binnenin rekt Seat / Cupra dan weer het infotainmentscherm uit tot 9.2-duims. De 10.25-duims digitale instrumtencluster pal voor je neus is dan weer standaard. Een nieuw Pre-crash-systeem sluit de ramen en het panoramisch dak bij een nakend ongeval.
Een nieuwe adaptieve cruisecontrole past zich tenslotte automatisch aan tot de lokale snelheden via verkeersbordherkenning en GPS-data. Stiekem hadden we net iets meer verwacht van deze update. Een brok meer pk's, een aangepast onderstel of zelfs een plug-invariant. Dan toch maar zo'n Cupra Leon Break?