De Duster is een van de populairste modellen in de line-up van Dacia. De betaalbare SUV is na vier jaar dus toe aan een opfrisbeurt. Aan de buitenkant moet je die meteen herkennen aan het nieuwe Y-vormige patroon voor de dagrijverlichting. Die Y-vorm keert terug in het radiatorrooster, en daarmee sluit de Duster netjes aan bij de huisstijl die de Sandero en Sandero Stepway introduceerden. Voor het eerst duiken er op een Dacia ook led-richtingaanwijzers op. De aangepaste dakspoiler en nieuwe designs voor de 16- en 17-duimsvelgen helpen de luchtweerstandscoëfficiënt iets vooruit, en dat bespaart een paar gram op de CO2-uitstoot.
Nieuwe schermen
In het interieur krijgen de zetels een nieuwe bekleding en nieuwe, fijnere hoofdsteunen. De middenconsole werd opnieuw ontworpen en krijgt een verschuifbare armsteun en een afsluitbaar opbergvak. Centraal op het dashboard duikt er optioneel een nieuw touchscreen van 8 duim op. Dat is voorzien van Apple CarPlay en Android Auto, en als je nog iets meer bijbetaalt van navigatie en wifi-connectiviteit. Vierwielaangedreven modellen voegen daar nog een uitgebreidere 4x4-monitor aan toe.
Motoraanbod
Onder de motorkap biedt Dacia één dieselmotor aan: de 1.5 dCi van 115 pk, die ofwel de voorwielen of de vier wielen aandrijft en manueel schakelt. Het benzineaanbod is uitgebreider: daar heb je de keuze tussen de voorwielaangedreven 1.0 TCe van 90 pk (manuele zesbak), de voorwielaangedreven 1.3 TCe van 130 pk (manuele zesbak) of de 1.3 TCe van 150 pk. Met voorwielaandrijving schakelt die met een nieuwe EDC-zestrapsautomaat met dubbele koppeling, met vierwielaandrijving is dat een manuele zesbak. De Eco-G 100, die ook op LPG rijdt, krijgt een 16,2 liter grotere LPG-tank en voegt daardoor 250 kilometer aan rijbereik toe.