Porsche had hem al een tijdje aangekondigd, maar nu is hij er dan eindelijk. De Porsche Taycan Cross Turismo was eerst een conceptmodel dat een shooting brake met een crossover combineerde. Nu komt hij het elektrische gamma uit Stuttgart aanvullen. Een groot deel van zijn koetswerk deelt hij natuurlijk met de gewone Taycan, maar de Cross Turismo krijgt een bijna 4 centimeter hogere daklijn en een andere achterkant. Er is dus meer hoofdruimte voor de passagiers achteraan, maar ook meer kofferruimte. Met de achterbank neergeklapt neemt zijn laadvermogen toe tot 1.200 liter.
Shooting brake
Deze nieuwe versie onderscheidt zich ook door zijn crossoverlooks. Zo krijgt hij specifieke velgen en plastic bescherming op de bumpers, de wielkasten en de deurdrempels. Er duiken ook dakrails op. Om ook op onverharde wegen te kunnen rijden – zij het niet al te ver – biedt Porsche een Off-Road Pack dat de bodemvrijheid met 3 centimeter verhoogt.
Voor de rest neemt deze Cross Turismo de technische basis op 800 volt over van de gewone Taycan. Je krijgt dus dezelfde ‘motoren’ en dezelfde versies, van de 4 met 476 pk tot de Turbo S met 761 pk. Reken op een meerprijs van zo’n 10.000 euro vergeleken met de gewone Taycan.