De kans is klein dat je de line-up van McLaren zo uit je vuistje kan opsommen. We kunnen het je niet kwalijk nemen, want het gros van de modellen draagt een naam die niet zou misstaan op een faxmachine. De meest comfortabele van het gamma - de GT - krijgt nu een Britse opfriskuur. Maak kennis met de GTS!
Meest praktische supercar… ter wereld
Een compleet nieuw model is deze GTS natuurlijk niet. Waardoor je de visuele verschillen in de details moet gaan zoeken. De voorbumper is nieuw, net zoals de velgen en de sportstoelen. Haal je echt het vergrootglas boven, dan kan je misschien bemerken dat de luchtsleuven boven de achterste wielkasten voortaan net wat groter zijn.
Net zoals voordien zet McLaren deze GTS in de markt als de "meest praktische supercar ter wereld”. Dat is inderdaad een vrij specifieke titel, maar de Britten doelen dan vooral op het feit dat de koffer achterin 420 liter groot is en dat je voorin (frunk) ook nog 150 liter kwijt kan. Toegegeven, dat is riant voor een supercar… maar de koffer achterin is zo eigenaardig gevormd dat je beter meteen een bagageset van McLaren erbij koopt.
Twinturbo V8
Nu goed, je koopt deze GTS uiteraard voor een groot deel om te genieten van zijn performance. Dat heeft deze knaap, geen vrees. De 4-liter V8 met twee turbo’s achterin houdt niet enkel je bagage warm, hij produceert tegenwoordig ook een riante 635 pk die naar de achterwielen wordt gestuurd. Daarmee knalt de 1.520 kg wegende supercar in 3,2 tellen naar de honderd. Toppen doet hij pas aan 326 km/u.
Hoeveel dit nieuwe familielid van McLaren moet kosten? Ach, als je het moet vragen…