Wie heeft er nog geen productieve werktijd verloren aan het aankleden van zijn of haar favoriete auto? Elk merk heeft wel een eigen ‘car configurator’ om potentiële kopers en andere geïnteresseerden te laten zien hoe hun auto’s er zouden kunnen uitzien. Niet iedereen gaat daarna effectief over tot een aankoop, maar dat weten merken ook. Met een configurator kunnen klanten dromen, en kun je ze op langere termijn aan je merk binden.
Grootste detail
Dat weet ook Aston Martin, dat opmerkte dat het aantal bezoekers van hun configurator steeg wanneer de DBX of Vantage tijdens Formule 1-races in beeld verschenen. De Britten namen terstond hun configurator onder handen en stopten hem helemaal in het nieuw. En het resultaat mag er zijn: je kunt het huidige Aston Martin-gamma in het grootste detail ontdekken, vanuit alle hoeken bekijken en zelfs een gepersonaliseerde brochure maken met jouw specificaties. Op termijn kun je zelfs een video creëren van jouw eindresultaat.
Eén detail laat Aston Martin wel strategisch achterwege: prijzen. Maar dat maakt het natuurlijk makkelijker om even weg te dromen tussen alle koetswerkkleuren, gaande van klassieke ‘Heritage’-kleuren tot speciale ‘Q’-kleuren. Zelf aan de slag? Dat kan via deze link!