Zowat een jaar geleden maakte BMW de iX3 wereldkundig. De volledig elektrische variant van zijn middelgrote SUV, de X3, heeft dus nog maar een dienstjaar op de teller, maar de technische basis is al iets ouder. De X3 verscheen immers al in 2017, en kreeg recent nog een facelift. De iX3 volgt nu dus in zijn kielzog.
M Sport standaard
Herkennen doe je de gefacelifte versie aan zijn grotere nieren, die bij de elektrische iX3 natuurlijk niet de rol van radiatorrooster vervullen. Ook de koplampen werden hertekend en zijn voortaan iets spitser. De achterlichten krijgen voortaan een zwarte omranding mee, een M Sport-pakket voor de bumpers en zijschorten is voortaan standaard en kan nog worden voorzien van blauwe accenten.
Twee uitvoeringen
Binnenin monteert BMW nu standaard sportzetels, en gaven de designers het dashboard een lichtjes ander ontwerp. Het infotainmentscherm is nu voortaan bijvoorbeeld 12,3 duim groot, en onder meer de startknop krijgt een nieuwe positie op de middentunnel. Voortaan kies je de BMW iX3 trouwens in twee uitvoeringen: Inspiring, met onder meer 19-duimsvelgen, elektrische zetels, een adaptieve ophanging en een inductielader voor smartphones; en Impressive. Die uitvoering voegt 20-duimsvelgen, akoestische beglazing, een head-updisplay, gebarenbediening en een uitgebreide geluidsinstallatie toe.
Zelfde aandrijving
Technisch zijn er geen wijzigingen. De BMW iX3 gebruikt dus nog steeds een 286 pk (210 kW) sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. De batterij heeft een capaciteit van 80 kWh, op een volle lading moet je 460 kilometer ver kunnen geraken. De gefacelifte BMW iX3 debuteert op de IAA in München, maar is vanaf nu al te bestellen. Je betaalt 69.950 euro voor de uitvoering Inspring, en 75.875 euro voor de uitvoering Impressive.