De ‘Taycan’ is dus de nieuwe instapversie van de Porsche Taycan, en neemt daarmee de fakkel over van de Taycan 4S. Geen slechte zet voor Porsche, want die 4S is de populairste versie die klanten voor hun elektrische Porsche kiezen, en dus een belangrijke factor in het succesverhaal van de Taycan.
Porsche kiest opnieuw voor een Performance Battery en een Performance Battery Plus. En dan is het tijd voor wat cijfermateriaal. De Performance Battery heeft een capaciteit van 79,2 kWh, de elektromotor op diens achterwielen zorgt voor 326 pk, met 408 pk in de overboostmodus. Met volle batterij geraak je 431 kilometer ver, snelladen kan aan 225 kW.
De batterijcapaciteit van de Performance Battery Plus bedraagt 93,4 kWh, de elektromotor op de achterwielen zorgt hier voor 380 pk, met 476 pk on overboostmodus. Het rijbereik bedraagt hier 484 kilometer, snelladen kan aan 270 kW. Beide versies leggen dezelfde sprintcijfers voor: 0-100 km/u in 5,4 seconden en een topsnelheid van 230 km/u.
De komst van deze achterwielaangedreven Taycan was al even aangekondigd: in China was hij al verkrijgbaar, en afgelopen jaar vestigde Porsche er een record mee met de langste drift in een elektrische auto. Vanaf midden maart staat de instap-Taycan bij de dealers.