Het is een uitgebreid lijstje van allerlei kleine features en updates dat Porsche verspreidt. De meest interessante wijziging is ongetwijfeld de komst van een interne lader van 22 kW. Die is weliswaar optioneel, maar halveert wel de tijd die de standaard 11 kW-lader nodig heeft om de batterij van de Taycan op te laden. Snelladen kan normaal gezien aan 270 kW – tenminste aan de snelladers die dergelijke snelheden toelaten. Een nieuwe functie beperkt die laadsnelheid tot 200 kW, zodat de levensduur van de batterij beter bewaard blijft.
Meer kleuren en uitrusting
Voor modeljaar 2021 komen er zeven nieuwe koetswerkkleuren bij, terwijl het Carbon Sport Design-pakket voortaan beschikbaar is op alle Taycan-versies. Digitale radio is voortaan standaard, net als een Smartlift-functie voor wie adaptieve luchtvering heeft gekozen. Die functie heft de neus van de Taycan op aan verkeersdrempels of opritten. Een head-updisplay in kleur vervoegt de optielijst.
Net als op de nieuwe Volkswagen Golf kun je op de Porsche Taycan voortaan ook opties kopen als je je auto al hebt. Over-the-air-updates installeren voor een vast maandelijks bedrag of een éénmalig bedrag software-gebaseerde features zoals Power Steering Plus; actieve rijstrookhulp; InnoDrive, waarbij de adaptieve cruisecontrol zijn snelheid aanpast aan bochten, snelheidsbeperkingen enzovoort; en een Intelligent Range Manager.
Sneller accelereren
Tot slot zegt Porsche de sprinttijden van de Taycan Turbo S nog te hebben aangescherpt. Met launch control tikt de krachtigste Taycan nu 200 km/u aan na 9,6 seconden, welgeteld twee tienden sneller. De kwartmijl duurt voortaan ook een tiende van een seconde minder lang: 10,7 seconden. De updates voor jaargang 2021 zijn te bestellen vanaf midden september.