Ieder om beurt. Eerst mocht Mercedes zijn nagelnieuwe E-Klasse voorrijden, daarna kon BMW zijn nieuwe 5 Reeks wereldkundig maken. En Audi? Dat werkt volop aan de nieuwste generatie van zijn producten in het E-segment, dus Ingolstadt houdt het voorlopig op een facelift voor zijn A6 Berline en Avant, en de A7. Die gefacelifte modellen rijden de Duitsers nu het toneel op.
Radiatorrooster
De sleutel tot het herkennen van die facelift zit in het Singleframe-radiatorrooster. Dat krijgt voortaan de honingraatstructuur van de sportievere versies, maar elke uitrustingsversie werkt de grille anders af. De basismodellen doen dat met matzwart en een chromen omranding, de Advanced-modellen van de A6 doen dat met donker chroom, gecombineerd met selenietzilveren accenten in de voor- en achterbumper. De S Line-uitvoeringen op de A6 en A7 geven het radiatorrooster chromen inzetstukken, de achterbumper een platinumgrijze accentkleur op de A6 en een chromen accentkleur op de A7, en een hertekende voorbumper.
Meer kleuren
Geen facelift zonder nieuwe koetswerkkleuren, dus wordt dat aanbod uitgebreid met vier nieuwe tinten. Ook het velgaanbod schudt Audi grondig door elkaar. Op klantenvraag komen er een flink aantal donkere velgen bij, maar 17 duim is nog steeds het standaardformaat, 21 duim het grootste formaat dat je in de optielijst kunt aanvinken.
Interieur opgefrist
Ook het interieur wordt wat opgefrist: Audi’s interieurarchitecten werkten onder meer een nieuw S Line-interieurpakket uit met zwart als overheersende kleur, en breidden ook het aanbod uit aan inzetstukken voor het dashboard en de deurpanelen. Zo is er nu meer keuze tussen hout en zijn er ook inzetstukken uit microvezel. Op motorvlak houden de Audi A6 en A7 alles bij het oude, de vernieuwde modellen zijn vanaf 1 juni bestelbaar.