In 2020 lanceerde Hyundai de derde generatie van zijn i20. Dat betekent dat de B-segmenter stilaan halverwege zijn carrière is en de onvermijdelijke facelift zich aandringt. Die laat zich opmerken door een hertekende voorkant en dito achterzijde. Zo krijgt de Koreaan een nieuwe voorbumper en nieuwe grille, en achteraan lichtblokken met Z-vormig ledpatroon en een gewijzigde achterbumper.
Koetswerkkleuren en velgdesigns
Je kunt natuurlijk niet spreken van een facelift zonder nieuwe koetswerkkleuren of velgdesigns, en die ontbreken dan ook niet op de gefacelifte i20. Er zijn dus nieuwe exemplaren in 16 en 17 duim, terwijl Lucid Lime Metallic, Lucid Grey Pearl en Meta Blue Pearl het assortiment koetswerkkleuren komen vervoegen.
Uitgebreide veiligheidsuitrusting
In het interieur blijven de wijzigingen beperkt tot enkele connectiviteits- en infotainmentupdates. Zo krijg je een 4,2 duim groot lcd-tellerdisplay, USB C-aansluitingen, een geüpdatet noodoproepsysteem en over-the-air kaartupdates. De standaard veiligheidsuitrusting wordt uitgebreid met een aanrijdingswaarschuwing die nu ook fietsers onderscheidt, en een verbeterde rijstrookhulp.
Milde hybride
Op motorvlak biedt de Hyundai i20 een milde hybride 1.0 T-GDi in twee vermogensversies. De driecilinder is ofwel 100 ofwel 120 pk sterk en kan worden gekoppeld aan een manuele zesbak of een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. De gefacelifte Hyundai i20 rolt vanaf het najaar van de band in de Hyundai-fabriek in Turkije.