Met drie jaar op de teller kan je de Hyundai Ioniq 5 bezwaarlijk een kranig oudje noemen. Stilstaan is echter achteruitgaan. Waardoor het Zuid-Koreaanse merk een modeljaarupdate doorvoert. Die gaat nét wat verder dan de introductie van een nieuwe lakkleur.
Grotere batterij
Op technisch vlak is de meest interessante nieuwigheid de introductie van een grotere accu. De batterij van de “Long Range”-modellen heeft tegenwoordig een inhoud van 80 kWh (netto). Dat is een winst van 6 kWh. Klinkt niet veel in de oren, zorgt wel voor vlot 20 tot 30 kilometer extra range, boven op de al riante range van maximaal 507 km (WLTP).
Door een streep extra isolatie aan de motor achterin en onder het koetswerk is de Ioniq 5 daarenboven stiller dan voordien. Aangepaste dempers zorgen dan weer voor minder vibraties terwijl een verhoogde koetswerkstijfheid voor een fijner rijgedrag moet zorgen.
N-Line
Geen vrees, er zijn ook visuele updates om duidelijk te maken dat je met de opgefriste Ioniq 5 rondrijdt. Zowel voor- als achterbumper worden in de basis een stukje stoerder, nieuwe 20-duims velgen stelen de show en de spoiler achterop groeit ook een scheut. Is dat nog niet genoeg voor je, dan introduceert Hyundai ook nog de N-Line uitrusting. Met de looks van de échte Ioniq 5 N, maar dan zonder het vermogen.
In het interieur legt Hyundai de focus op gebruiksgemak. De middenconsole krijgt een handige plaats voor je smartphone, terwijl extra knopjes op het dashboard de bediening van vaak gebruikte functies vergemakkelijkt. Tenslotte krijgt de Ioniq 5 facelift nog belangrijk detail: Voortaan beschikt hij over een ruitenwisser voor de achterruit. Kijk, als dat je niet weet te overtuigen!