Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Ford Fiesta facelift meteen als Active, Van en ST (2021)

Ford hangt haar gehele Fiesta-gamma aan de facelift. Een nieuwe look, meer power voor de ST en moderne technologieën frissen de boel op.

Net zoals zijn voorgangers blijft de huidige generatie Fiesta één van de leukst sturende rakkers in zijn segment. Met vijf jaar op de teller is het tijd voor een bijpuntsessie. Met meer power voor de ST en technologische praal voor het gehele gamma.

Let there be LED

Een facelift? Dan kan je er prat op gaan dat een automerk een nieuwe voorbumper uit haar hoed tovert. Niet anders voor de Fiesta facelift! Die krijgt een subtiel opgefrist smoelwerk aangemeten met een nieuwe grille die verder neerwaarts loopt, een meer geaccentueerde bumper en nagelnieuwe koplampen die standaard LED-techniek vervatten. Het logo van Ford mag trouwens terug in de grille in plaats van op de motorkap.

Ford Fiesta facelift 2021

Lopen we verder langs de flank en derrière, dan is het met het vergrootglas zoeken naar de verschillen. Er zijn alvast 7 nieuwe velgdesigns en 2 nieuwe lakkleurtjes die present tekenen. De achterlichten, die zijn voortaan een stuk donkerder als je voor de LED-exemplaren kiest. Stilaan uniek is dat je ook de facelift nog kan verkrijgen als driedeurs. Want de meeste concurrenten hebben dat koetswerktype naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.

Digitalisatie

Binnenin de Fiesta voert Ford enkele kleine - maar leuke - wijzigingen door. Te beginnen met het digitale instrumentarium van 12.3-duim dat voortaan optioneel te verkrijgen valt op de Fiesta. Daarnaast herkent de Fiesta voortaan via een nieuw veiligheidsnufje dat je langs de verkeerde kant een enkelrichtingstraat in rijdt. Handig voor de verstrooide chauffeur. De ST-versie krijgt tenslotte nieuwe stoelen met meer laterale steun en geïntegreerde hoofdsteunen.

Ford Fiesta facelift 2021

Die ST beschikt nog steeds over de 1.5-liter driecilinder turbobenzine maar ziet de kracht van die motor wat stijgen. Op pk-vlak houdt ‘ie vast aan 200 stuks, het koppel stijgt evenwel van 290 Nm naar 320 Nm. De reguliere modellen beschikken dan weer over de gekende 1-liter driecilinder met 100 pk dan wel 125 pk voor een milde-hybride-variant. Op de internationale markt is er ook nog een versie van die driecilinder met 155 pk. Prijzen zijn er op het moment van schrijven nog niet.

Ford Fiesta facelift 2021

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer