De beroemdste overwinningen die Ford ooit boekte met de GT40 van weleer, waren ongetwijfeld de vier opeenvolgende overwinningen in Le Mans. Van 1966 tot 1969 stond de Amerikaanse constructeur op het hoogste trapje van het podium. Maar voor de eerste zege in Le Mans boekte Ford in 1966 nog een ander racesucces: zijn eerste overwinning in een 24-uursrace. In de 24 Uren van Daytona gingen Ken Miles en Lloyd Ruby met de overwinning aan de haal. Nadien zou Ford met zijn GT40 ook nog de beroemde overwinning in Le Mans op zijn palmares schrijven, net als die van Sebring.
Kleurenfestijn
Als eerbetoon aan het succes van Daytona dost Ford zijn GT nu uit in de kleuren van de winnende bolide. De Ford GT Heritage Edition krijgt een koetswerkkleur in Frozen White, een sterk contrasterende motorkap in koolstofvezel, en rode accenten. Die duiken op in de voorbumper en dakrand, op de deur aan de bestuurderskant en onder de achtervleugel. Het racenummer 98 krijgt een achtergrondkleur in koolstofvezel. De goudkleurige 20-duimsvelgen in gesmeed aluminium maken het plaatje af.
Binnenin is het al alcantara wat de klok slaat. De zetels zijn bekleed in rood alcantara (ook de schakelpeddels krijgen een rode kleur), terwijl het dashboard, de dakbekleding en het stuur zwart alcantara krijgen. Een optioneel Heritage Upgrade Package voegt 20-duimsvelgen in koolstofvezel toe met een rode accentkleur.
Studio Collection
Tot slot introduceert Ford nog een andere speciale reeks voor zijn GT: de Ford GT Studio Collection. Amper 40 gelukkige eigenaars van de Ford GT kunnen voor dat pakket kiezen, dat een amalgaam van stripings en accentkleuren toevoegt en waarvan de kleuren tot haast in het oneindige personaliseerbaar zijn.
De Ford GT gaat productiejaar 2021 in. In 2022 trekt Ford de stekker uit de productie van zijn supercar.