Een sportieve pick-up. Het lijkt wel een tegenstelling, maar toch krijgen terreinbeesten steeds sportievere ambities. Denk maar aan de Ford F-150 Raptor of de RAM TRX in de Verenigde Staten, of de Ford Ranger Raptor bij ons. Het merk met het blauwe ovaal breidt het sportieve gamma van zijn Ranger alleszins uit met deze nieuwe MS-RT.
MS wat?
Achter die vier letters zit een Britse designspecialist die zo’n 30 jaar ervaring in de racerij heeft. Hun specialiteit: werkpaarden van Ford verbouwen tot sportieve modellen. Na de Transit heeft MS-RT dus ook de Ranger aangepakt. Het grote verschil is de look. Deze nieuwe versie krijgt een herwerkte voorkant, met een radiatorrooster uit koolstofvezel en honingraatmotief, en geïntegreerde mistlichten. De Britten zorgden ook voor verbrede wielkasten, gespierdere zijschorten en 20-duims lichtmetaal van OZ Racing. Dat alles in drie specifieke kleuren (Frozen White, Sea Grey of Agate Black).
Sportief werkpaard
Deze Ranger MS-RT is gebaseerd op de topversie Wildtrack en is dus de hoogste uitvoering, maar hij krijgt ook de sterkste motor uit het gamma. Het gaat om de 2.0-viercilinder biturbodiesel van 213 pk, gekoppeld aan een tientrapsautomaat. Met 500 Nm koppel kan hij nog steeds 3,5 ton slepen en tot 1.098 kilogram in de laadbak vervoeren. Hoewel hij sportiever is, is deze variant van de meestverkochte pick-up in Europa nog steeds een werkpaard. De Ford Ranger MS-RT is vanaf deze zomer beschikbaar als Super Cab of Double Cab.