De markt van de elektrische bedrijfsvoertuigen is in volle groei. Die zijn vooral bedoeld voor zogenaamde last-mile deliveries en gebruiken batterijen van een relatief bescheiden grootte om niet teveel kilo’s af te snoepen van het laadgewicht. Nu goed, dat doet de nieuwe E-Transit niet.
Ver, zwaar en groot
Om op te vallen en een meer veelzijdig voertuig aan te bieden, voorziet Ford zijn grote Transit van een batterij van 67 kWh. Die voedt een motor van 269 pk en 430 Nm – zowat de krachtigste in zijn segment – en levert een rijbereik op van 350 kilometer (WLTP). Doordat hij kan snelladen tegen een vermogen van 115 kW, laadt de E-Transit tot 80 procent in 34 minuten. De Ford E-Transit is beschikbaar in 25 varianten en heeft een laadvermogen dat oploopt tot 1.967 kilogram (chassis-cabine), terwijl zijn maximale laadvolume 15,1 m2 bedraagt (bestelwagen).
Update
Het interieur wordt eveneens geüpdatet met een nieuw dashboard en standaard het nieuwe SYNC4-infotainmentsysteem met touchscreen van 12 duim. De nieuwe elektrische bestelwagen van Ford kan ook worden voorzien van een mobiele stroombron van 2,3 kW, waardoor klanten hun gereedschap kunnen gebruiken of opladen. De E-Transit moet in de lente van 2022 op de eerste werven verschijnen.