Hij moet een van de meest onderschatte ruimtewonders op onze markt zijn, de Honda Jazz. Vooral dankzij zijn slimme ontwerp, dat het maximum haalt uit de compacte buitenafmetingen, en dankzij zijn praktische Magic Seats, de flexibel moduleerbare achterbank. Toch lijkt het grote publiek zijn bestaan wat vergeten, en daar moet een facelift verandering in brengen.
Advance Sport
Die facelift levert de Jazz een nieuw radiatorrooster en koplampen met een donkerder accent op. De voor- en achterbumper werden hertekend en er zijn de onvermijdelijke nieuwe koetswerkkleuren en velgdesigns. De crossoverversie Crosstar krijgt zijn eigen aanpassingen aan radiatorrooster en bumpers, en eigen nieuw velgdesign en Fjord Mist Blue als nieuwe koetswerkkleur. De interieurarchitect gaf de binnenkant van de Jazz en Jazz Crosstar nieuwe kleuren, materialen en details.
Honda voegt eveneens een Advance Sport-versie toe, die de Jazz een sportiever jasje aanmeet met eigen bumpers, sportieve radiatorrooster, unieke 16-duimsvelgen en een glanzend zwarte afwerking voor de spiegelkappen. Urban Gray is zijn hoogstpersoonlijke koetswerkkleur.
Alleen als hybride
De Japanse mini-monovolume is er nog steeds alleen met zijn e:HEV-hybride aandrijflijn. Die ziet zijn systeemvermogen wel stijgen: dankzij een krachtigere generator en benzinemotor neemt dat nu toe tot 122 pk. De automatische versnellingsbak werd aangepast om alerter te reageren. De Advance Sport-versie krijgt een nog iets responsiever gaspedaal en stijvere schokdempers. Het trekvermogen van alle Jazz-modellen neemt tot slot toe tot 500 kilogram.