Zelf zetten de Fransen hun grote DS 9 E-Tense in de markt als een luxeberline boordevol verwijzingen naar de iconische DS, maar je kunt hem gerust beschouwen als het langere premiumalternatief voor de Peugeot 508. Letterlijk, want met zijn 4,93 meter is deze DS 9 een D-segmenter met de lengte van het E-segment. Drie jaar na zijn debuut is deze hybride DS 9 E-Tense toe aan een bescheiden update.
DS Iris System
Die pakt in de eerste plaats het infotainment aan: de Fransen installeren het ‘DS Iris System’, dat niet alleen sneller moet werken, maar ook een nieuw display van 12 duim bevat, spraakbediening, geconnecteerde navigatie en de MyDS-app. Die app geeft onder meer de laadstatus van de batterij aan, want de DS 9 E-Tense is er nog steeds alleen als plug-inhybride. De E-Tense 250 geraakt 75 elektrische kilometers ver op een volle lading, de vierwielaangedreven E-Tense 4x4 360 moet 62 kilometer ver geraken.
Esprit De Voyage
Daarnaast krijgen de uitvoeringen Rivoli+ en Performance Line+ het gezelschap van een nieuwe uitvoering Opéra. Die biedt een uitgebreide standaarduitrusting met onder meer de cameragestuurde adaptieve ophanging, uitgebreide rijhulp op niveau 2 van autonoom rijden, een nachtzichtassistent en een nog comfortabelere achterbank met onder meer massage- en koelfunctie. Nappaleder is standaard tot op het dashboard toe, terwijl de dakhemel een alcantara bekleding krijgt. Kies je voor de Esprit De Voyage-aankleding, dan baad je in een Pearl Grey interieur met een stuur en een dashboardrand in Basalt Black.
Prijs
De E-Tense 250 krijgt tot slot een nieuw velgdesign in de maat 19 duim, de E-Tense 4x4 360 houdt het op zijn klassieke 20-duimers. De geüpdatete DS 9 is vanaf nu te bestellen en krijgt in ons land een catalogusprijs mee van 66.050 euro.