Na de i30 N en i20 N – en in Noord-Amerika ook de Veloster N – heeft Hyundai een nieuwe sportieve variant klaar. De Kona N zat al een tijdje in de pijplijn, maar debuteert nu met een 280 pk en 392 Nm sterke 2.0 T-GDi onder de kap. De vierpitter is gekoppeld aan een N DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling en acht verzetten. Een manuele versnellingsbak is er dus niet, wel een lanceercontrole en overboostmodus. De Kona N sprint naar 100 km/u in 5,5 seconden, de topsnelheid bedraagt 240 km/u.
De Koreaanse ingenieurs maakten de structuur van de Kona N iets stijver dan die van de bravere versie, monteerden lichtere 19-duimsvelgen en stevigere remmen, een adaptieve ophanging en een elektronisch gestuurd sperdifferentieel. De weerstand van het stuur kan in drie settings worden aangepast, en in totaal zijn er vijf settings voor de rijparameters: Eco, Normal, Sport, N en Custom. Bij die laatste kun je je voorkeuren opslaan onder een sneltoets op het stuur.
Visueel pakt deze Kona N net als de andere N-modellen bij Hyundai uit met rode accenten op het koetswerk. De compacte SUV krijgt een gespierdere voorbumper en ander radiatorrooster. Achteraan zien we een gewelfde dakspoiler, het driehoekige derde remlicht van de i30 N, en een indrukwekkende achterbumper met twee kolossale uitlaatpijpen. Binnenin zijn een vleziger sportstuur en potige sportzetels de grootste weggevers, naast de obligate N-logo's natuurlijk.