Geen paniek: de Jaguar F-Pace SVR heeft nog steeds de imposante 5.0 V8 met compressor onder de motorkap. Die is ook nog steeds 550 pk sterk, maar ziet zijn koppel met 20 eenheden stijgen tot 700 Nm. Daardoor sprint hij iets sneller naar 100 km/u: in 4,0 seconden om precies te zijn. De SVR is ook iets zuiniger en schoner dan voordien, al is een CO2-uitstoot van 275 g/km natuurlijk allesbehalve groen te noemen.
De Jaguar-ingenieurs namen eigenlijk de hele aandrijflijn onder handen, dus ook de versnellingsbak en het chassis. De schokdempers, het differentieel en de stuurinrichting werden fijngeslepen. Ook de aerodynamica werd zorgvuldig herbekeken. Dat komt de luchtweerstand en de neerwaartse druk bij hogere snelheden ten goede.
Visueel herken je de gefacelifte Jaguar F-Pace SVR aan zijn hertekende bumpers met grotere luchtinlaten, zijn nieuwe led-koplampen en led-achterlichten, en nieuwe 22-duimsvelgen. Binnenin springt vooral de hertekende middenconsole in het oog, met nieuwe keuzehendel voor de versnellingsbak en het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem. Dat heeft een fors groter scherm, met een diameter van 11,4 duim.